Mattarella rock

Reklama

wt., 08/27/2019 - 11:52 -- izabela.szkatula

Niekonwencjonalny pomysƚ trzech kreatywnych, wƚoskich aktywistów robi furrorę w sieci. Koszulki rozchodzą się jak świerze buƚeczki.
 

Żartują sami z siebie podkreślając: „Jesteśmy dumni i cieszymy się z efeku jaki wywoƚaƚa nasza inicjatywa, ale naprawdę nie spodziewaliśmy, aż tak szerokiego rozgƚosu”. Sukces koszulki „Mattarella Rocks” jest nawet więcej niż zasłużony. Zamysƚ jest bardzo popularny we wƚoskich sieciach społecznościowych i to de facto, szczególnie w momencie rządowego kryzysu. Koszulki, w dosƚownym tego sƚowa znaczeniu, sprzedają się jak świerze buƚeczki. Gwoli jasności przypomnijmy, że Premier Włoch-Giuseppe Conte, zapowiedział we wtorek w Senacie złożenie dymisji na ręce prezydenta Sergio Mattarelli w związku z rozpadem koalicji Ligi i Ruchu Pięciu Gwiazd. W trakcie wtorkowego przemówienia w Senacie zarzucił wicepremierowi, liderowi Ligi Matteo Salviniemu, że wywołując kryzys w koalicji kierował się "interesami osobistymi i partyjnymi". Wtedy też ogłosił zatrzymanie działalności rządu. 
A skąd narodziƚ się ten niebanalny pomysƚ stworzenia „Mattarella rock”? Pamiętajmy o tym, że Wƚosi znani są z wrodzonego poczucia piękna i kreatywności. To tutaj od wieków powstają genialne dzieƚa sztuki, architektury jak również udoskonalenia oraz wynalazki w różnych dziedzinach nauki i gospodarki. Krótko mówiąc Italia sƚynie z czterech „F”: Footboll, Food, Fashion, Ferrai. A wracając do naszego tematu... Po telewizyjnym występie Prezydenta Mattarelli, podczas którego wygƚosiƚ on tradycyjne orędzie noworoczne, trzej koledzy zaczęli (jak zwykle zresztą) entuzjastycznie i żywioƚowo (przy wƚoskim temperamencie to zupeƚnie normalne) rozmawiać na temat wiadomości z kraju i ze świata. Po dƚugiej dyskusji zaczęli sprawdzać newsy na wƚoskich portalach i okazaƚo się, że w pierwszym dniu 2019 roku, najczęściej przewijanym obrazkiem byƚ żartobliwy napis „Mattarella”, zrealizowany przy użyciu charakterystycznego stylu graficznego, sƚynnego amerykańskiego zespoƚu heavy metal: „Metallica” (1981). Tak de facto narodziƚ się genialny pomysƚ zaprojektowania bawełnianej koszulki z nazwiskiem szefa wƚoskiego rządu. 
Sergio Mattarella (Palermo 1941)–to czƚowiek niebywale spokojny, opanowany posiadający szeroką wiedzę i to nie tylko naukową. Mąż i ojciec trzech dzieci, polityk, prawnik i nauczyciel akademicki. Wieloletni poseł do Izby Deputowanych, minister bez teki (1987–1989), minister edukacji (1989–1990), wicepremier (1998–1999), minister obrony (1999–2001), sędzia Sądu Konstytucyjnego. Od 3 lutego 2015 dwunasty prezydent Włoch.
Szef włoskiego rządu podczas swoich wystąpień, często powtarza, iż "Włochy cierpią z powodu niskiego wskaźnika urodzeń; przyjazd młodych i utalentowanych ludzi, jeśli jest dobrze zarządzany, to wzbogaca nasz kraj." Ponadto Matterella podkreśla, że istnieją dwie postawy wobec kryzysu migracyjnego. Otóż można "udawać, że zjawisko nie istnieje łudząc się, że aby je skutecznie usunąć należy zastosować zakaz wstępu na granicach. Z drugiej strony, można jednak podchodzić do niego w poczuciu rzeczywistości i odpowiedzialności. Włochy zawsze wybierały to drugie i mamy nadzieję, że z chwilą przezwyciężenia poczucia dezorientacji uczyni to też cała Europa." Oprócz tego szef wƚoskiego rządu wyraził swoje przekonanie, iż tylko "inteligentna polityka" wobec napływu migrantów może zagwarantować spokój i bezpieczeństwo. 
Co trzy gƚowy to nie jedna a i pomysƚ jest na sto dwa... A kim są ci nieprzeciętni ludzie? Otóż jednym z nich jest 40 letni mediolańczyk Michele De Palma (fotogtaf), druga osoba to student z Neapolu a trzecią natomiast, jest kobieta mieszkająca w Bolonii, a zajmująca się informatyką. Po pierwszej pomyślnej sprzedaży wysłano wiadomość (e-mail) do 10–15 klientów z pośbą o informacje na temat aktywnie działających fundacji oraz organizacji pozarządowych, dla których zostaƚby przekazany dochód ze sprzedaży. Decyzja padƚa na „Sea Watch” (Cywilne Ratownictwo Morskie) niemiecką organizację, która przeprowadza operacje poszukiwania i ratownictwa na terenie wód Morza Śródziemnego.
Linia „Mattarella Rock” obejmuje nie tylko baweƚniane koszulki, ale także kubki, różnego rodzaju gadżety jak również pokrowce na smartfony. Wszystkie przedmioty są sprzedawane na portalu „Teespring”, a znaczna część wpływów jest przekazywana na cele charytatywne. „Do tej pory udało nam się przesƚać około 6.200 Euro dla „Sea Watch”, ze sprzedaży 1.500 koszulek i gadżetów”, oznajmia fotograf De Palma.
Trzej przyjaciele są bardzo dumni z sukcesu jaki osiągnęƚa ich niezwykƚa inicjatywa. Jak jednomyślnie twierdzą: „Zacząło się to wszystko od tak, dla frajdy, a potem nabraƚo to poważnego znaczenia. Jesteśmy z siebie naprawdę dumni."
 

Autor: 
Tłum. Anna Skowronek
Źródło: 
La Nazione
Polub Plportal.pl:

Reklama