Сo w szafie studenta

Reklama

wt., 09/07/2021 - 00:48 -- MagdalenaL

Źródło zdjęcia: Pixabay

Studenci kijowskich uczelni podzielili się swoimi preferencjami w wyborze codziennych stylizacji. Ale czym tak naprawdę jest moda? Sposobem na wyrażenie siebie, metodą na zarabianie pieniędzy czy uwypukleniem statusu materialnego?

Wśród zapytanych studentów okazało się, że ich zdaniem, najpopularniejsze luksusowe marki to są: Off-White która na początku 2020 roku znalazła się na szczycie rankingu „Hottest Brands", prezentując buty sportowe Air Jordan podczas czwartego Tygodnia mody w Paryżu. Drugą linię zajęła Balenciaga, która ma tkaniny o niezwykłych wzorach i kolorach, ciekawy haft oraz odważne stylizacje. Trójkę zamknęła firma Nike, która jako jedyna nie jest zaliczana do luksusowych.

Z tego wynika, że we współczesnym świecie nadal dominuje styl uliczny, który mocno utrzymuje swoją pozycję wśród młodych fashionistów. Najlepsze outfity możemy podziwiać na ulicach wielkich miast uchodzących za światowe stolice mody: Mediolanu, Londynu czy Paryża, a oprócz nich trendy wyznaczają najpopularniejsi blogerzy oraz artyści.

- Dzisiaj dzięki rodzicom mam na sobie kurtkę Balenciaga, łańcuszek Gucci, t-shirt Zara, torebkę Hermes oraz trampki Iceberg. Moim zdaniem tylko luksusowe marki mają wyrazisty i rozpoznawalny styl - mówi studentka socjologii Małgorzata I.

Ale nie wszyscy studenci kupują ekskluzywną odzież w największych sklepach luksusowych, niektórzy preferują też second hand. Przychodzą godzinę przed otwarciem aby znaleźć modne ubrania nie tylko do noszenia ale i ponownego sprzedania. Do sklepów trafiają ubrania z różnych krajów europejskich, wśród faworytów są marki Hollister Co, Stone Island, Marc O'Polo, Levi's, Nike, Tommy Hilfiger. Zazwyczaj „łowcy” biorą średni rozmiar odzieży, bo popyt na ten rozmiar jest wyższy. Przed sprzedażą oceniają ubranie na podstawie jej stanu lub po prostu podwajają wydaną kwotę .

- Sprzedaję zużytą odzież od pierwszego roku studiów, dzięki temu płacę za akademik oraz jedzenie. Najdroższą rzeczą w mojej szafie jest stary szalik Gucci, nie sprzedaję go, bo sam noszę z wielką przyjemnością - mówi jeden z „łowców” wartościowych ubrań Andrzej M.

Co do sieciówek, dominującymi markami są Zara, H&M, Reserved, Bershka, Pull&bear a także Nike i Adidas. Pozycjonują się jako punkt orientacyjny w świecie mody dla bardzo odważnych młodych ludzi, którzy lubią muzykę, portale społecznościowe i nowe technologie, a także podążają za aktualnymi trendami. Firmy oferują ubrania w różnych stylach: od sportowej po casualową, od podstawowej garderoby po modne ubrania w jasnych kolorach z nowoczesnymi nadrukami.

- Nie widzę wielkiej różnicy między luksusową odzieżą a Zarą. Prawie wszystko, co mam w swojej garderobie, to ubrania z sieciówek. Moda jest uniwersalna. Jeśli rzeczy są dobrze dopasowane, nie ma znaczenia czy to Moncler czy Reserved - dodaje studentka nauk geologicznych Daria J.

Autor: 
Autor: Anastasiia Vasylchenko
Polub Plportal.pl:

Reklama