Handel i dystrybucja w Polsce

Reklama

ndz., 11/01/2020 - 18:16 -- MagdalenaL

Branża handlowa i dystrybucji przechodzi obecnie trudny okres. Spadek sprzedaży, spadek liczby klientów oraz niechęć klientów do zakupów i oszczędzanie prowadzą do gorszych wyników firm w Polsce. Duże sieci chcą odzyskać klientów poprzez budowanie odpowiedniego wizerunku oraz odpowiednią komunikację z klientem. Ważne dla firm jest wprowadzanie nowych technologii oraz planu zrównoważonego rozwoju.

Ukierunkowanie na klienta

Firmy w Polsce prowadzą politykę pro konsumencką. Rozwój obsługi klienta, automatyzacja procesów obsługi i dostawy ma zachęcać i budować lojalność wobec marki. Usprawnienia w firmach mają zapewnić oszczędności, nowe doświadczenie  i relacje z konsumentami.  Klient obecnie ma coraz wyższą świadomość produktu i marki. Oczekuje produktów wysokiej jakości, szczególnie lokalnych oraz premium, często produktów organicznych i bio. Ważnym trendem jest oszczędzanie oraz lokalny patriotyzm wobec produktów. Coraz popularniejsze staje się dbałość o zdrowie i środowisko. Firma oferującą produkty eko oraz dbająca o ekologię staję się lepiej oceniana przez klienta.

Nowe technologie

Wiele firm w obecnych czasach wprowadza innowacje technologiczne dla poprawy jakości produktów oraz obsługi sklepu, transportu, magazynowania i dystrybucji.  Automatyzacja oraz sztuczna inteligencja ma być wparciem dla firm, pracowników i klientów. Usprawnienie procesów obsługi klienta to postawa polityki wielu firm. Wprowadzane są również innowacje i usprawnienia dla poprawy zarządzani firmą oraz poprawy procesów wewnętrznych. Technologia ma pomóc przejść przez trudne czasy oraz wesprzeć firmę przy budowaniu nowego miejsca na rynku. 

Zielona strategia

Firmy coraz częściej budują swoją politykę w oparciu o ekologie oraz produkty eko i bio. Dbałość o środowisko jest pozytywnie odbierane przez klientów, buduje pozytywny wizerunek i reputację. Pozwala spełnić wymagania klientów wobec zdrowszego stylu życia. Najczęściej wprowadzany jest recykling oraz biodegradowalne opakowania. Dbałość o środowisko to również dbałość o pochodzenie produktów: z ekologicznych upraw,  przy zachowaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Firmy interesują się również Odnawialnymi Źródłami Energii (OZE) m.in. fotowoltaniką. Wprowadzane są różnego rodzaju oszczędności m.in. energii.

Mimo trudnej sytuacji firmy w Polsce chcą się rozwijać. Dzięki swojej polityce prokonsumenckiej oraz innowacjom mogą wejść w nowy rynek konsumenta. Rynek ten opiera się o dbałość o potrzeby klienta, jego pozytywne doświadczenia z marką i produktem oraz  zdrowy tryb życia.

Autor: 
Dorota Smoleńska
Polub Plportal.pl:

Reklama