Pokolenia Z i Y polegają na poczcie elektronicznej

Reklama

pt., 05/14/2021 - 00:44 -- MagdalenaL

Niezależnie od mediów społecznościowych i wszystkich innych alternatyw według najnowszych badań, szczególnie dla młodych ludzi poczta elektroniczna jest podstawowym elementem cyfrowej obsługi klienta.

Jako cyfrowi tubylcy, młodzi użytkownicy Internetu doświadczają coraz bardziej sieciowego świata. Podstawą tego jest poczta elektroniczna. Jest to jeden z wniosków z badania E-Mail Usage in the Young Generation przeprowadzonego przez United Internet Media, które zostało przeprowadzone w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Jak wynika z badania, osobisty adres e-mail jest niezbędny dla młodego pokolenia i jest używany przez ponad 90 proc. respondentów zarówno w celach prywatnych, jak i formalnych. W badaniu sprawdzono znaczenie medium i motywy korzystania z niego w pokoleniach Z (16-24 lata) i Y (25-35 lat).

E-mail oferuje wiele ogniw łączących cyfrowej podróży klienta

Badanie ukazuje liczne punkty styczności elektronicznej skrzynki pocztowej z zakupami w sieci. Od badań produktu do komunikacji po zakupie, e-mail jest w centrum uwagi. Ponad 95 procent kupujących online we wszystkich trzech krajach korzysta z cyfrowej skrzynki odbiorczej podczas zakupów, od logowania po śledzenie przesyłek.

Istnieją jednak cechy charakterystyczne dla poszczególnych krajów. Dla porównania, pokolenie Z w Niemczech częściej loguje się do alertów dostępności. W Austrii pokolenia Z i Y dodatkowo wykorzystują e-mail, aby otrzymywać kody rabatowe za pośrednictwem Newslettera. Pokolenie Y w Szwajcarii również coraz częściej korzysta z poczty cyfrowej do recenzowania produktów. E-mail jest centralnym elementem planu medialnego.

Do najważniejszych grup produktów kupowanych online w Niemczech i Austrii w obu pokoleniach należą odzież, artykuły hobbystyczne i rekreacyjne oraz elektronika. W Szwajcarii Gen Z i Gen Y również coraz częściej rezerwują wakacje online.

Miesięczny budżet na zakupy dla ponad połowy badanych osób w wieku od 16 do 35 lat w Niemczech i Austrii wynosi do 200 euro miesięcznie. W Szwajcarii ponad dwie trzecie z nich może wydać do 300 franków szwajcarskich.

„Wyniki badania podkreślają ogromny potencjał poczty elektronicznej w zakresie adresowania do klientów we wszystkich fazach handlu cyfrowego” – mówi Rasmus Giese, CEO United Internet Media. „We wszystkich trzech krajach istnieje specyfika zakupów online, na którą marketerzy powinni zwrócić uwagę, aby jak najlepiej wykorzystać touchpointy dla swoich marek i produktów”.

Poczta elektroniczna jako łącznik między listem a posłańcem

W Niemczech, jak również w Austrii i Szwajcarii, poczta elektroniczna jest dla młodego pokolenia ważnym łącznikiem między tradycyjną pocztą listową a usługami kurierskimi. Według United Internet Media skrzynka odbiorcza poczty elektronicznej służy z jednej strony jako poważne miejsce do przechowywania dokumentów, ale także jako elastyczna tablica ogłoszeń, na której można szybko i elastycznie przekazywać wiadomości, podobnie jak w przypadku komunikatora. Ponadto cyfrowa skrzynka pocztowa funkcjonuje jak wirtualny sejf, do którego użytkownicy mają dostęp w dowolnym miejscu i czasie, np. w przypadku dokumentów podróży i biletów online – wynika z badania.

To właśnie ze względu na swoją różnorodność funkcjonalną e-mail stał się nieodzowną częścią codziennego życia pokoleń Z i Y. W Niemczech, Austrii i Szwajcarii ponad 70 procent przedstawicieli generacji Z uważa pocztę elektroniczną za niezbędną, podczas gdy wskaźniki dla generacji Y są jeszcze wyższe, szczególnie w Niemczech i Austrii. W Niemczech ponad 80 procent przedstawicieli generacji Y uważa pocztę elektroniczną za niezbędną.

Autor: 
tłum. Monika Ciesek
Źródło: 
Generationen Z und Y vertrauen auf die E-Mail › absatzwirtschaft
Polub Plportal.pl:

Reklama