Pozyskiwanie młodych kadr za pomocą cyfrowej rekrutacji

Reklama

wt., 06/14/2022 - 23:13 -- MagdalenaL

Artykuł z 25.01.2021 r.

Pracownicy z działu HR i liderzy wczesnej kariery muszą się dostosować do nowych wyzwań przy rekrutacji młodego pokolenia.

Targi kariery, rozmowy kwalifikacyjne i dni asystenta nadal nie są możliwe do zrealizowania z powodu obostrzeń. Niemieccy menagerowie ds. HR i kadry kierownicze nie mogą sobie poradzić z nowymi wyzwaniami związanymi z rekrutacją stażystów i absolwentów.

Firmy takie jak Amazon, Diageo czy Deutsche Bank pracują obecnie niemal wyłącznie nad cyfrowymi rozwiązaniami do pozyskania młodych kandydatów

Chociaż nie da się zastąpić osobistego kontaktu, cyfrowe technologie i różne rozwiązania online są dobrą alternatywą dla firm, jeśli chodzi o rekrutację nowych pracowników. W wielu przypadkach wirtualne spotkania oferują pracodawcy wiele korzyści. Nie tylko zmniejszają się koszty podróży, ale też możliwe jest dotarcie do szerszego grona kandydatów.

Podczas gdy wydarzenia stacjonarne są ograniczone przez odległość czy lokalizację, ich wirtualne wersje umożliwiają uczestnictwo kandydatów ze wszystkich obszarów geograficznych. Wszystko, czego potrzeba, to komputer i łącze internetowe.

Cyfrowe rozwiązania technologiczne same w sobie służą procesowi rekrutacji, ale ponadto zapewniają też dobre doświadczenia kandydatowi. W wydarzeniach online można mieć czaty, które umożliwiają kandydatom zadawanie indywidualnych pytań zespołowi HR podczas streamu na żywo. Całości dopełnia FAQ Chatbot, który jest dostępny dla potencjalnych chętnych całą dobę oraz zawiera gotowe odpowiedzi na najważniejsze pytania.

Indywidualny i spersonalizowany portal onboardingowy w stylu social mediów, dzięki któremu pracownicy czują się mile widziani, stał się powszechny w wielu dużych firmach.

Technologie tego typu są używane do pozyskiwania nowych kandydatów, a także do selekcji i onboardingu.

Wiele przedsiębiorstw znalazło w międzyczasie dużo różnych sposobów, żeby stawić czoła aktualnym wyzwaniom. Wykorzystują technologie rekrutacyjne do organizowania wydarzeń online, automatyzacji etapów rekrutacyjnych i poprawy odczuć kandydatów.

Oto kilka przykładów:

Wirtualne targi kariery

Dla wielu firm spotkanie ze studentem i potencjalnym kandydatem podczas różnych wydarzeń na kampusie uniwersyteckim jest ważną częścią strategii do pozyskiwania talentów. Przez koronawirusa przedsiębiorstwa zostały zmuszone do tego, by zmienić kierunek i szukać nowych sposobów kontaktowania się z młodymi ludźmi startującymi na rynku pracy.

Klienci Accenture i Diageo korzystali z platformy do czatu na żywo, żeby przeprowadzać różne wydarzenia podczas pandemii w Internecie. Te „wirtualne targi kariery” umożliwiły absolwentom i kandydatom na interakcję ze sobą, podczas gdy pracodawcy dzielili się informacjami na temat swojej marki i odpowiadali na bieżąco na zadawane pytania.

Taka strategia wirtualnych wydarzeń jest bardzo skutecznym sposobem na zastąpienie stacjonarnych eventów. Poza tym otwiera to drzwi do nowych rozmów i możliwości, jeśli chodzi o kandydatów, którzy być może nie byliby w stanie uczestniczyć podczas targów kariery organizowanych na miejscu.

Wydarzenia interaktywne i na żywo

Accenture pracuje z platformą do czatu na żywo, aby prowadzić kampanię Early Careers pod tytułem „Accentre Live”. Dzięki transmisjom na żywo prowadzonych przez kolegów z zespołu mogli nawiązać kontakt z dużą grupą osób w tym samym czasie, w pełni moderowanym i profesjonalnym otoczeniu.

Pomysły na utrzymanie zainteresowania kandydatów

Arup regularnie organizuje „Application in Process“, czyli Chat-Eventy dla wszystkich osób ubiegających się o praktyki, a także tworzy grupowe czaty, aby wspomóc stażystów w procesie rekrutacji. Podczas takich wydarzeń zespół Arup dzieli się swoimi doświadczeniami z pracy w trybie homeoffice i opowiada o tym, w jaki sposób firma wspiera pracę zdalną, aby rozwiać wszelkie obawy chętnych.

Koronawirus wzbudza wciąż jeszcze wiele niepewności wśród studentów i absolwentów, którzy chcieliby rozpocząć swoją karierę od stażu, praktyki lub szkolenia. Dzięki technologii rekrutacyjnej pracodawcy mają możliwość pozyskiwania nowych kandydatów, a następnie informowania ich od momentu ubiegania się do całkowitego wdrożenia, motywowania ich oraz towarzyszenia w dalszym rozwoju zawodowym.

Autor: 
Autor: Ines Woltmann / Tłumaczenie: Zuzanna Michalak
Źródło: 
https://www.humanresourcesmanager.de/employer-branding/mit-digitalem-recruiting-nachwuchskraefte-gewinnen-sponsored/
Polub Plportal.pl:

Reklama