Pracownicy porzucają pracodawców - jak firmy mogą sobie poradzić z tym problemem?

Reklama

śr., 12/08/2021 - 18:22 -- MagdalenaL

Źródło: Pixabay

Domowa opieka zdrowotna Interim HealthCare of the Upstate ma obecnie 51 wolnych stanowisk, które chce obsadzić. Od września 17 kandydatów odwołało swoje rozmowy kwalifikacyjne, a 20 nawet się nie pojawiło.

Rekrutacja i zatrzymanie pracowników w branży domowej opieki zdrowotnej bywa trudne, a w ciągu ostatnich kilku miesięcy było jeszcze trudniejsze.

„Nie mamy przewagi na tym rynku. To kandydaci ją mają” - powiedział Rick Silva, kierownik ds. rekrutacji w Interim HealthCare.

„Ghosting” (nagłe zerwanie kontaktu przez jedną ze stron) nie jest nowym zjawiskiem na rynku pracy i zdarza się po obu stronach. Kiedy osób poszukujących pracy jest więcej niż wolnych stanowisk, kandydaci nie zawsze otrzymują odpowiedź od rekruterów. Jednak na tym napiętym rynku przewagę mają właśnie oni.

„Kandydaci do pracy ... mają wiele opcji i biorą udział w rozmowach kwalifikacyjnych u sporej liczby firm. Rekrutują się na różnorakie stanowiska, a kiedy już wybiorą to jedno, często po prostu omijają inne firmy, z którymi wcześniej prowadzili rozmowy” - powiedział Josh Howarth, prezes okręgu nadzorujący zespoły Mid-Atlantic w firmie rekrutacyjnej Robert Half.

Dodał też, że ghosting zaczął rosnąć pod koniec ubiegłego roku, a teraz obserwuje go częściej niż przez ponad 20 lat pracy w branży. „Duża część tego zjawiska dotyczy zazwyczaj ludzi, którzy nie czują się komfortowo mówiąc  „nie” lub przekazując ludziom złe wieści ... łatwiej jest im po prostu pójść w ciemno”.

Nie chodzi tylko o rozmowy kwalifikacyjne, na które ludzie nie przychodzą. Niektórzy nawet nie pojawiają się w pierwszym dniu pracy po przyjęciu oferty.

„Widzimy napływ ghostingu w całej branży” - powiedział Jacob Zabkowicz, wiceprezes i dyrektor generalny globalnego outsourcingu procesów rekrutacyjnych w Korn Ferry.

Chcąc zwalczyć skutki nieprzychodzenia nowicjuszy do pracy pierwszego dnia, Zabkowicz powiedział, że prosi się firmy, aby zatrudniały więcej osób niż potrzebują, gdy mają wiele podobnych wolnych stanowisk.

„Kiedy zatrudniasz wiele osób, zatrudniaj więcej niż 10% czy 20%” - powiedział. „Wiemy, że będą tacy, którzy się nie pojawią... [lub] które nie przejdą testów sprawdzających lub badań na obecność narkotyków.”

 

Źródło: Pixabay

 

Szybkość ma kluczowe znaczenie

Im szybciej kandydat może przejść przez proces rozmowy kwalifikacyjnej i otrzymać ofertę, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że pracodawca straci go na rzecz konkurencji.

„Szybkość jest zawsze przewagą konkurencyjną dla pracodawców, którzy mogą odpowiedzieć niemal bezzwłocznie na aplikacje kandydatów i szybko przeprowadzić ich przez cały proces” - powiedział Scott Bonneau, wiceprezes ds. globalnego przyciągania talentów w Indeed.com. „Często bycie pierwszym, który przedstawi ofertę, może stanowić przewagę.”

Rick Silva przyspieszył proces zatrudniania w Interim HealthCare of the Upstate, który znajduje się w Południowej Karolinie, w taki sposób, że jeśli oferta zostanie rozpatrzona i zaakceptowana w piątek, nowy pracownik może rozpocząć pracę już w poniedziałek.

„To sprint - musimy to zrobić, ponieważ jeśli powiemy komuś, że nie może zacząć przez tydzień lub dwa, wiele złych rzeczy może się wydarzyć” - powiedział.

 

Źródło: Pixabay

 

Utrzymanie ich po akceptacji

Uzyskanie akceptacji to jedna rzecz, a doprowadzenie do tego, żeby się pojawili - to już inna sprawa.

„Najgorszy moment na utratę kogoś to ten, kiedy już go zidentyfikowałeś, złożyłeś ofertę i jesteś gotowy, aby go zatrudnić” - powiedział Bonneau z Indeed.

Poczucie więzi z firmą może pomóc w zmniejszeniu liczby nieobecności pierwszego dnia. Dlatego coraz więcej firm tworzy komitety powitalne, które pomagają nawiązać relacje przed oficjalnym procesem wdrażania do pracy - twierdzi Zabkowicz.

Nowi pracownicy w Interim HealthCare of the Upstate otrzymują „pudełka WOW” z podziękowaniami, materiałami, których mogą potrzebować pierwszego dnia i gadżetami.

„Naszym najważniejszym priorytetem jest upewnienie się, że od momentu, gdy przeprowadzamy rozmowę kwalifikacyjną z pracownikiem, wszyscy w organizacji - począwszy ode mnie - są zaangażowani w to, aby ta osoba pojawiła się w firmie” - powiedział prezes Charles McDonough.

Jednak niestawienie się na jakimkolwiek etapie procesu rekrutacji może mieć długofalowe skutki dla osób poszukujących pracy. Tak, teraz to oni mają przewagę, ale ta przewaga może się odwrócić.

„Wiemy, że pracodawcy odnotowują takie przypadki” - powiedział Bonneau. „Uważają oni, że kandydaci, którzy nie pojawią się podczas rekrutacji, będą mieli negatywny wpływ na przyszłe poszukiwania pracy lub ich karierę. Przewiduję, że będą pewne reperkusje dla niektórych osób szukających pracy, które są „ghostingiem” pracodawców.”

Autor: 
Kathryn Vasel / Przekład: Magdalena Ambicka
Źródło: 
CNN, https://edition.cnn.com/2021/12/02/success/job-candidates-ghosting-hiring/index.html
Polub Plportal.pl:

Reklama