6 sposobów na zmniejszenie poziomu stresu w pracy

Reklama

pon., 07/26/2021 - 12:52 -- MagdalenaL

                                                                          Zdjęcie: forbes.com

 

Chociaż całkowite wyeliminowanie stresu nie jest możliwe, istnieją sposoby na radzenie sobie z nim i jego łagodzenie. Oto jak zmniejszyć stres w pracy:

 

Stwórz rutynę na koniec dnia pracy.

Przejście w tryb pracy jest bardziej oczywiste o poranku – masz zestaw czynności, które wykonujesz zanim udasz się do miejsca swojego zatrudnienia, np. jesz śniadanie, wysyłasz dzieci do szkoły lub czytasz gazetę. Po wykonaniu tego wszystkiego wiesz, że nadszedł czas, w którym zaczynasz pracę.

Pod koniec dnia, zwłaszcza w przypadku pracy w domu, to przejście jest znacznie mniej wyraźne. Jednak istnieje sposób by to zmienić – utwórz rutynę na koniec dnia pracy. Zamknij kart przeglądarki, przepłucz swój kubek do kawy, aby rano był gotowy do użycia, posprzątaj biurko i zrób wszystko, co pomoże Ci zakończyć dzień pracy. Ta rutyna stanie się znakiem, że pora oderwać się od pracy i sprawi, że zrobienie tego będzie nieco łatwiejsze.

 

 

Całkowicie oderwij się od pracy.

Umiejętność całkowitego oderwania się od pracy ma kluczowe znaczenie w zarządzaniu stresem i obniżaniu jego poziomu. Wyznacz granice godzin pracy i stanowczo ich przestrzegaj, a gdy nie pracujesz wyłącz powiadomienia, aby sprawdzanie telefonu nie kusiło Cię za każdym razem, gdy usłyszysz jego dźwięk.

 

Wprowadź naturę do swojego miejsca pracy.

Badania pokazują, że rośliny i natura są niesamowitymi środkami łagodzącymi stres. Wystarczy kilka minut patrzenia na roślinność, aby obniżyć poziom stresu i niepokoju, więc wprowadź naturę do swojego miejsca pracy ozdabiając je kilkom roślinami. Trzymaj je na biurku, aby w dowolnym momencie pracy móc skupić się wyłącznie na nich, kiedy poziom stresu zacznie rosnąć. Oczywiście nie przejmuj się, jeśli nie masz ręki do ogrodnictwa – sztuczne rośliny, a nawet zdjęcia roślin posiadają  te same właściwości zmniejszające stres. Wiele roślin okazuje się być toksyczne dla kotów i psów, więc jeśli masz zwierzęta domowe sztuczne rośliny okażą się świetną alternatywą.

 

Rusz się.

Postaraj się wprowadzić niewielkie ilości ruchu w ciągu dnia. Każdy rodzaj ruchu, od powolnego relaksującego spaceru po intensywny trening, pomaga obniżyć poziom stresu. Jeśli pracujesz w domu,wybierz się na szybki spacer po okolicy  rano przed pracą  lub pokonaj popołudniowy kryzys, spacerując po obiedzie. Jeśli pracujesz w biurze, zamiast windy wybierz schody. Możesz również zdecydować się na dłuższą drogę do pomieszczenia socjalnego. Jeśli w pobliżu znajduje się park, udaj się tam w przerwie obiadowej, żeby się proszę poruszać i zaczerpnąć świeżego powietrza.

Żeby się trochę poruszać i zaczerpnąć świeżego powietrza

 

 

Pilnuj tego, co jesz.

Jedzenie ma znaczący wpływ na poziom stresu – to, co jesz, może go albo zmniejszyć, albo zwiększyć. Równie ważne jest nawodnienie organizmu, ponieważ nawet łagodne odwodnienie nasila uczucie stresu. Stwórz plan zdrowego odżywiania, który będzie odpowiadał Twoim konkretnym potrzebom żywieniowym, radzi Davinia Taylor, autorka bestselleru brytyjskiego tygodnika „Sunday Times” i biohackerka. Jedz pokarmy bogate w zdrowe tłuszcze, białko, błonnik i składniki odżywcze, które będą napędzać Twój organizm przez cały dzień. Taylor zaleca również unikanie diety niskotłuszczowej, która w rzeczywistości może zwiększyć poziom stresu – zamiast tego wybierz zdrowe tłuszcze znajdujące się w orzechach, rybach, nabiale i awokado.

 

Popraw jakość swojego snu.

Dobry sen to jeden z najlepszych sposobów na zwalczanie stresu. Jeśli w nocy nie czujesz się komfortowo, nie będziesz w stanie uzyskać dobrej jakości snu, nawet jeśli wytrzymasz solidne 8 godzin, ponieważ jeśli chodzi o spanie, jakość jest tak samo ważna jak ilość. Zatem, aby ją poprawić zastanów się, co uniemożliwia Ci dobry wypoczynek. To może być wszystko – od pokoju, w którym jest za ciepło, po materac lub poduszkę, które przestały być wygodne. Po zidentyfikowaniu przyczyn problemów ze snem zainwestuj w ulepszenia, aby dobrze wypoczywać każdej nocy. Poszukaj produktów zaprojektowanych z myślą o Twoich konkretnych potrzebach – rozglądaj się za pościelą chłodzącą, kocem obciążeniowym, urządzeniem do biegłego szumu lub nakładką na materac, która sprawi, że Twoje łóżko będzie bardziej miękkie lub wygodniejsze.

Gdy tylko zaczniesz wprowadzać te zmiany, zauważysz zmniejszenie poziomu stresu. Kiedy staną się nawykami, będziesz czerpać korzyści z każdego dnia

Autor: 
Ashira Prossack, Tłumaczenie: Magdalena Zbyrowska
Źródło: 
https://www.forbes.com/sites/ashiraprossack1/2021/07/24/6-ways-to-reduce-stress-at-work/
Polub Plportal.pl:

Reklama