7 korzyści marketingu na mediach społecznościowych

Reklama

wt., 08/10/2021 - 21:41 -- MagdalenaL

 

Dlaczego Twoja firma powinna istnieć w mediach społecznościowych? Krótka odpowiedź jest taka, że są tam wszyscy inni – Twoi klienci, konkurencja. Według We Are Social 3,48 miliarda ludzi na całym świecie jest aktywnych na swoich mediach społecznościowych, a liczba ta rośnie każdego roku. Aby dotrzeć do klientów tam, gdzie są i mieć pewność, że głos Twojej marki jest słyszalny to Ty też musisz tam być.

Jednak poza mediami społecznościowymi, które są współczesnym wymogiem marketingowym, istnieje wiele korzyści biznesowych z bycia aktywnym na nich. Poniżej znajdują się najważniejsze z nich.

 

 

1. Świadomość marki. Obecność w mediach społecznościowych ułatwia obecnym i potencjalnym klientom znalezienie Twojej marki i nawiązanie z nią kontaktu. Dzięki ogromnej liczbie osób korzystających obecnie z mediów społecznościowych Twoja firma ma szansę dotrzeć do znacznej liczby nowych oczu i odbiorców. Media społecznościowe są również doskonałym miejscem do opowiedzenia historii Twojej marki i pomocy ludziom w lepszym poznaniu tego, czym jest Twoja firma.

 

2. Lojalność wobec marki. Media społecznościowe dają markom niezrównaną możliwość włączenia się w rozmowy i nawiązania kontaktu z klientami. Prawidłowo i konsekwentnie realizowane interakcje torują drogę do lojalności wobec marki. Chociaż zdobycie lojalności klientów nadal wymaga czasu, zaangażowanie w media społecznościowe może pomóc firmom w szybszym budowaniu tego zaufania.

 

3. Zwiększony ruch na stronie internetowej. Aby przyciągnąć ruch przychodzący do Twojej witryny media społecznościowe rozszerzają Twoje rynki zbytu. Każdy profil społecznościowy, który posiadasz, jest potencjalną ścieżką do Twojej witryny, a każdy post jest nową okazją do zapewnienia wartości i pokazania odwiedzającym i obserwującym dlaczego powinni odwiedzić Twoją witrynę. Ostatecznie te wizyty mogą skutkować większą liczbą potencjalnych klientów i konwersji.

 

4. Spostrzeżenia klientów. Obecnie wszyscy aktywni użytkownicy mediów społecznościowych generują ogromną ilość danych o klientach. Dzięki słuchaniu swoich odbiorców i kontaktowaniu się z nimi możesz dowiedzieć się więcej o tym, kim są Twoi klienci, gdzie lubią spędzać czas, co ich interesuje i co myślą o Twojej marce, konkurencji oraz o Twojej branży. To z kolei może pomóc Ci skuteczniej zaangażować ich w treści, reklamy i wiadomości.

 

5. Doświadczenie klienta. Są duże szanse, że nawet jeśli Twojej firmy nie ma w mediach społecznościowych to Twoi klienci oczekują, że się tam znajdziesz. Daje im to inny sposób na poznanie i nawiązanie kontaktu z Twoją marką oraz poprawia wrażenia klientów. Ponadto nie można nie docenić roli mediów społecznościowych w dzisiejszej obsłudze klienta. Klienci doceniają możliwość łączenia się w mediach społecznościowych z markami, z którymi prowadzą interesy gdy mają pytanie lub coś idzie nie tak.

 

 

6. Generowanie leadów, a sprzedaż. Media społecznościowe mogą być niezwykle skutecznym narzędziem do generowania leadów i dodania ich do cyklu zakupowego. Poprzez łączenie taktyk organiczych z płatnymi marketerzy mediów społecznościowych mogą poszerzyć swój zasięg i przyciągnąć więcej leadów. Aby przekształcić te leady w sprzedaż zespoły sprzedaży na umowie B2B mogą następnie wykorzystać wysłuchanie potrzeb swoich obserwatorów wraz z innymi badaniami odnoszących się do mediach społecznościowych.

 

7. Kampanie wielokanałowe. Kupujący dziś szybko przemieszczają się między kanałami informacyjnymi przeskakując ze strony internetowej do społecznościowej, następnie sprawdzając e-maila i wracając z powrotem do mediów społecznościowych. Chociaż media społecznościowe mają same w sobie wpływ to stają się bardziej wydajne poprzez stanie się integralną częścią Twoich  strategii oraz inicjatyw marketingowych Wiadomości w mediach społecznościowych wspierają i wzmacniają Twój przekaz na innych kanałach i zapewniają kolejną możliwość dotarcia do odbiorców tam, gdzie się znajdują, bez względu na to, gdzie to może być.

Autor: 
Liz McBrayer, Tłumaczyła: Anna Zawadzka
Źródło: 
http://blog.clickdimensions.com/7-benefits-of-social-media-marketing/
Dział: 
Polub Plportal.pl:

Reklama