Nestlé prezentuje imitację owoców morza stworzoną z morskich glonów

Reklama

czw., 10/14/2021 - 00:10 -- MagdalenaL

Najpierw do menu trafiła sałatka Vuna, a teraz znaleźć tam można również Vrimp. Największe na świecie przedsiębiorstwo spożywcze spienięża falę popularności wegańskich i wegetariańskich diet za pomocą sztucznych owoców morza.

Nestlé określa stworzoną z morskich glonów oraz groszku Vrimp jako ekscytującą innowację, będącą alternatywą dla owoców morza o „autentycznej teksturze i smaku soczystych krewetek”.

Przedsiębiorstwu udało się nawet skopiowanie charakterystycznego kształu krewetek, używając specjalnych form. Oznacza to, że mogą one zastąpić swój prawdziwy odpowiednik w sałatce lub poké bowl. Pomarańczową smugę na powierzchni ciała uzyskano za pomocą papryki i marchewki.

Vrimp jest jednym z mnóstwa roślinnych produktów spożywczych wypuszczanych na rynek przez szwajcarską firmę. Wyprodukowała ona również substytut jajka, vEGGie. Płynna zawartość, stworzona z białka sojowego, jest uniwersalnym składnikiem w kuchni, mówi Nestlé, i może zostać ubita „jak prawdziwa jajecznica”. Oczekuje się, że produkt trafi do szwajcarskich supermarketów w tym roku.

Nestlé stara się nie przegapić okazji do zarobienia na rosnącej grupie osób, które ograniczają spożycie pokarmów zwierzęcych lub zupełnie z nich rezygnują. Już wcześniej firma wypuściła wegańskie wersje niektórych ze swoich prosperujących marek, w tym popularnego KitKata.

W zeszłym roku Nestlé rozpoczęło eksperymentowanie z produktami rybnymi na bazie roślin – w sprzedaży można już znaleźć roślinne burgery i kiełbaski – i wprowadziło na rynek substytut tuńczyka, Vunę, choć na razie do kupienia tylko w Wielkiej Brytanii. 

Mark Schneider, dyrektor generalny Nestlé, powiedział, że ludzie pokochali roślinne produkty, ponieważ chcieli zredukować spożycie mięsa, ale również dlatego, że produkty smakowały coraz lepiej, w miarę jak producenci udoskonalali swoje receptury.

„Jak zawsze, popyt i podaż idą ze sobą w parze,” stwierdził. „Myślę, że w ostatnich paru latach po raz pierwszy można zaobserwować tak dobre wskaźniki. Smak poprawił się tak znacząco, że konsumenci nie są zmuszeni do dużego poświęcenia, a to sprawia, że wybór jest dużo prostszy.”

Wzrost popularności żywności pochodzenia roślinnego został opisany przez grupę Unilever jako "nieuchronny" trend. Analitycy z firmy Euromonitor stwierdzili, że liczba osób na całym świecie, które starają się ograniczyć spożycie produktów pochodzenia zwierzęcego, zbliżyła się do jednej czwartej.

"Podczas gdy liczba wegan lub wegetarian w skali światowej jest niewielka, liczba osób, które próbują ograniczyć spożycie produktów pochodzenia zwierzęcego, jest dużo bardziej znacząca" – powiedział analityk Euromonitora Tom Rees. "To właśnie fleksitarianie napędzają zmianę z konsumpcji zwierzęcej na roślinną".

W środę Cadbury wprowadziło na rynek wegańską wersję swojego klasycznego batona Dairy Milk, wykonaną z pasty migdałowej. Cadbury Plant Bar trafi do sprzedaży w Wielkiej Brytanii w przyszłym miesiącu.

 

Autor: 
Autor: Zoe Wood, The Guardian; Tłum.: Marcin Lejza
Źródło: 
https://www.theguardian.com/business/2021/oct/06/vrimp-shrimp-nestle-faux-seafood-seaweed
Polub Plportal.pl:

Reklama